tisdag 3 februari 2009

Hemma igen!

Nu är jag tillbaka igen! Det var en jobbig helg! med många tårar och tankar!
Inte bara på min farmor som dött, utan också på dom som kommer att dö!
Började till och med fundera på var jag skulle vilja begravas.Ringde min mamma och frågade om hon vill begravas uppe i norrland!
Nu låter det nästan som om jag blivit helt galen! Men faktiskt så kan det vara bra att veta sådant! (tycker jag)
I övrigt så längtar jag efter våren och solen, börjar bli sugen på att plantera frön! i år ska jag nog försöka att så riktigt många blommor och grönsaker. kram jennie

2 kommentarer:

Jenny sa...

Hej!
Det e första gången jag är här på din blogg!Den e jättemysig!
Tråkigt det som hänt...men visst det väcker massa tankar och man tar sig små funderare det kanske inte alltid är så dummt!
Det e jobbigt att prata om men samtidigt är det skönt att veta hur sina nära och kära vill ha det och det kommer lite mer naturligt att prata om det när något sådant händer.
Det ser fantastiskt härligt ut med all snö på bilden där uppe!Vi skåningar har inte så mycket av den varan!
Tack för titten jag kommer tillbaka!Jenny

Malin sa...

Beklagar sorgen!
Det är aldrig roligt med begravningar. usch, jag förstår dig.
Hoppas att det känns lite bättre nu, när man funderat lite och fått prata om saker och ting. Låter inte alls konstigt att du frågade din mamma om vart hon ville begravas. Det är nyttigt att ta tag i sånt och att ha en öppen kommunikation om detta ämne. Döden.

Kram kram