torsdag 5 november 2009

Sjuka igen!!



Det är inte riktigt klokt, så trött jag är på att vara sjuk,Den senaste tiden har jag varit mer hemma än på jobbet. och jag trivs toppen bra på mitt jobb så det känns inte roligt alls. Hela familjen utom Fredrik är sjuka,hosta feber ont i kroppen och huvudet. Men nu är vi i alla fall på bättrings vägen.

Har i flera år velat ha ett 1800-tals skåp till vardagsrummet, men dom jag har hittat har jag tyckt varit för dyra,så nu tröttnade jag på att vänta, och tog mitt gamla Ikea skåp och målade om dom trä färgade hyllplanen. Så det får duga tills det rätta skåpet dyker upp.

Just nu sitter jag och trånar efter ett par såå fina julgardiner från Svanfors, men eftersom jag har vanliga fula gardinstänger,så måste jag i sådana fall först byta ut dom och då blir det genast dyrare. dessutom köpte jag nya julgardiner förra året så det är kanske lite slösaktigt att köpa nya när dom dessutom bara sitter uppe en månad.

Funderar också på att kasta ut våran tv eller alternativt köpa en ny box. Här bråkas det något kopiöst om vad det ska tittas på, Disney chanel eller cartoon network. Nyhetsmorgon är inte ens att fundera på..
kram Jennie

8 kommentarer:

Emelie sa...

Hej Jennie!
Jag känner igen det där...Det verkar som att barnprogram har självklart företräde för allt annat. *ler*

Fin sida du har! Jag tittar snart in igen!
Emelie

Maria sa...

Jadu de är inte lätt de där med TV tittandet när man är fler om den......ganska skönt att vara själv om TV:n *fniss*

Låter inge kul att ni åker på den ena sjukan efter den andra....men jag hoppas att ni håller er frisk nu.

Å som sagt, nöj dej med gardinerna från förra året ;)....dom sitter ju uppe så kort tid ( fast jag förstår att du Vill ha nya )

nea i det gula huset sa...

Hej hej!
Tycker att ditt skåp ser hur fint ut som helst. Men..jag vet precis hur det är att länta efter något!

Tänk att det är samma tv-problem här hemma. Men då är det en dotter och en pappa som gnäller! :/

Ha det gott!
Kram Nea

Zandra sa...

Såg ditt hus i tidningen, kände igen det direkt =) Vad julfint ni gjort det =) Riktigt mysigt! /Zandra

Jennie sa...

Hej
Låter trist att ni är sjuka har kollat din blogg ett par gånger men aldrig lämnat någon kommenar förrut. Om du kikar in på min blogg så har jag något som väntar på dig, välkommen dit
MVH Jennie

lekfullalinda sa...

Hallå har jag fel sida markerad eller har du slutat blogga?
Tycker din sida är jättefin, underbart hus.
Hälsningar Linda

hemma bäst sa...

hej Linda! och tack så jätte mycket.det är inte du som har fel sida. jag har bara inte bloggat något på evigheter. Men nu när våren kommer kanske man får lite inspirration att börja igen. ha det så bra jennie

Erika sa...

Hej hittade hit på nåt vänster och har scrollat igenom massor med sidor =) Vilka underbara foton och sååå fint ni har det! HUR gör du för att ta så fina inredningsbilder? =) Så stämningsfulla!