måndag 4 augusti 2008

Dop resa och om målad skänk


I helg var jag och min kompis Renita på dop, för att vi skulle vara i riktigt god tid, startade vi ca 1,5 timme tidigare, våran bilfärd till värmdö, och det var ju en himlans tur!!! Ellen som tydligen har blivit riktigt åk sjuk, spydde först ner sina egna kläder, så vi stannade och tvättade av henne med våt servetter och så fick hon låna Renitas dotters extra kläder, efter att ha åkt en bit till spydde hon ner dom också!! Så tillslut kom vi fram ca 10 minuter försent.. som tur var hittade vi en kofta som fortfarande var ren och ett par byxor som inte var så ner spydda. men man kan lugnt säga att vi inte luktade så gott.. dopet var i alla fall toppen!! Clara var söt som socker, maten och tårtorna vår jätte goda. Äntligen har jag målat om oscar skänk, har velat ha den vit i evigheter, det är så skönt att få gjort sådant som man gruvat sig för att ta tag i. kram på er...

5 kommentarer:

Malin sa...

Oj, vilken Dopdag ni haft. Det var tur att det fanns "några" kläder som gick att använda. Stackarn!
Skänken ser såå fin ut. Älskar kudden i sängen också, har de svarta här hemma i soffan. Toppenfint!!!

Annas skattkammare sa...

Oj då, så kan det gå.. Allt kan hända! =) Skänken blev jättefin i vitt.. Ha det gott! Kram /Anna

Anonym sa...

vad fin skänken blev,

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej!

så fint rummet blev med nymålad skänk.

kram nilla

nea i det gula huset sa...

Hej du!
Vilken färd! Stackars unge att må så dåligt!

Vad fin skänken är. Ser att du har mörka knoppar till din.
Jag köpte silvriga till min och känner mig osäker men har ju silvrig lampa och gardinstången är oxå silvrig så det blir nog bra!

kram Nea